«تعاریف نظری و عملیاتی واژهها مقاله بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت»
۱- تعریف نظری هوش مجموعهای از تواناییهای مختلف که با قرار گرفتن در کنار توانایی کلی بنام هوش را میسازند. (فرهادی. ۱۳۶۹ص۷۸)
۲- تعریف عملیاتی هوش منظور از هوش در تحقیق حاضر نمرهایست که افراد نمونه از آزمون هوشی دیون کسب کرده باشند.
۳- تعریف نظری خلاقیت استعداد تفکر، عرضه هدفها و راهحلهایی جدید و منحصر به فرد، امکان تفکر جدید و اصیل و انحراف از عقاید متعارف موجود. (تورنس، ترجمه قاسم زاده. ۱۳۷۲٫ ص ۱۶۸).
۴- تعریف عملیاتی خلاقیت منظور از خلاقیت در تحقیق حاضر نمره ایست که افراد نمونه از آزمون خلاقیت تورنس کسب کرده باشند.
نظرات شما عزیزان:
برچسبها: هوش ، خلاقیت، آزمونهای ریون ، آزمون خلاقیت تورنس، تمرکز، وراثت,بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, پایان نامه بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, تحقیق بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, تحقیق در مورد بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, تمركز به عنوان كليد خلاقيت, خلاقيت, خلاقيت و هوش, دانلود مقاله اضطراب امتحان, دانلود مقاله بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, رابطه خلاقيت و محيط خانوادگی, عواملی كه مانع خلاقيت می شوند, فرآيند خلاقيت, مقاله بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, هوش, هوش چيست