مهارت خلاقیت

 آپلود عکس

ما در فهرست مهارتهای کلیدی می‌کوشیم کمک کنیم تا دوستان متممی، اولویت‌ها و نیازهای مهارتی خود را بهتر تشخیص دهند و بر اساس آن، برای توسعه مهارتهای فردی خود اقدام کنند.

این بار خلاقیت را به عنوان یک مهارت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ممکن است برخی دوستان، با دیدن خلاقیت به عنوان یک مهارت، کمی تعجب کنند. چون کم نیستند کسانی که خلاق بودن را یک صفت شخصیتی می‌دانند و ترجیح می‌دهند آن را به عنوان یک مهارت در نظر نگیرند.

 

با این حال ما به چند علت، خلاقیت را به عنوان یک مهارت مورد توجه قرار داده‌ایم و در آینده نیز باز هم از اصطلاح مهارت خلاقیت استفاده خواهیم کرد:

  علت اول: خلاقیت، مانند بسیاری از مهارت‌های دیگر، با تمرین و تکرار و یادگیری بهتر می‌شود.

  علت دوم: هیچ کس به صورت مطلق، غیرخلاق نیست. اگر چه سطح خلاقیت ما با یکدیگر تفاوت دارد.

  علت سوم: شاید ما نتوانیم در حد خلاق‌ترین افراد جهان باشیم. اما می‌توانیم با یادگیری و تمرین، از آنچه امروز هستیم خلاق‌تر شویم.

  علت چهارم: بسیاری از مولفه‌های خلاقیت، در دوران کودکی وجود دارند و به تدریج سرکوب می‌شوند. پس خلاقیت را نمی‌توان صرفاً از جنس استعداد دانست. بلکه پذیرفتنی‌تر است که آن را یک توانایی بدانیم که به تدریج کمرنگ می‌شود و مهارت خلاقیت، تلاش برای دور شدن از روند تدریجی مرگ خلاقیت است.

در اینجا، پاره‌ای توضیحات در مورد مهارت خلاقیت ارائه می‌‌کنیم و شما می‌توانید بر اساس آن، در مورد اهمیت و اولویت این توسعه‌ی این مهارت در سبد مهارتهای خود قضاوت کنید و پس از مقایسه با سایر مهارتهای کلیدی تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید در کوتاه مدت، به این مهارت بپردازید یا اولویت‌های مهم‌تری در زندگی شخصی و شغلی شما وجود دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: خلاقیت ، نوآوری ، خلاقیت فردی ، خلاقیت گروهی ، خلاقیت سازمانی ، تکنیک های خلاقیت,تحقیق در مورد نقش مديران در خلاقيت و نوآوری سازمان ها, تحقیق نقش مديران در خلاقيت و نوآوری سازمان ها, تفاوت خلاقیت و نوآوری, خصوصیات مدیران خلاق, خلاقيت, خلاقيت و نوآوری سازمان ها, خلاقیت در سازمان, دانلود مقاله نقش مديران در خلاقيت و نوآوری سازمان ها, ضرورت و اهمیت خلاقیت و نوآوری, عوامل موثر برخلاقیت, فرآیند خلاقیت, مقاله در مورد نقش مديران در خلاقيت و نوآوری سازمان ها, مقاله نقش مديران در خلاقيت و نوآوری سازمان ها, نقش مدير در پرورش خلاقيت, نقش مديران در خلاقيت, نقش مديران در خلاقيت و نوآوری, نقش مديران در خلاقيت و نوآوری سازمان ها, نوآوری

تاريخ : جمعه 9 اسفند 1398 | 18:5 | نویسنده : آوا محمدی |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب اسد اچ دی
  • وب کنترل هوشمند
  • وب بازی دوت
  • وب پــــرشیــــن فـــاز